Ad Soyad:
Mail Adresi:
Sizde kampanyalı uçak biletilerimizi herkesten önce haber almak istiyorsanız. Ad Soyad ve Mail bilgileriniz ile E-bülten sistemimize kayıt olabilirsiniz.
Kayıt Ol
E-Bülten
Güncelleniyor. | Güncelleniyor.
En Uygun Fiyatlarla Ucuz Bilet, Kaliteli Hizmet

Biletleme Sistemi Nasıl Çalışır

19 Oca 2015
thy biletleme islemi

Biletleme sistemi havayolu firmalarına göre basit farklılıklar gösterebilmektedir.Türk Havayolları’nı örnekleyecek olursak bileti almak için kabul görecek süre, rezervasyon yapmış olduğunuz tarih ve saate göre sistem tarafından otomatik şekilde belirlenmektedir. Biletinizi online olarak tercih ettiğiniz havayolu firmasının internet sitesinden ya da mobil uygulamalar üzerinden, satış ofisi ve yetkili acentelerden alabilirsiniz. Bu bilet alma işlemini çağrı merkezine ulaşarak telefondan da yapabilirsiniz. Bu şekilde bilet almak için THY için ulaşmanız gereken 444 0 849 telefon numaralı çağrı merkezidir. Online bilet ödemesinde Türk Hava Yolları yalnızca VISA, MasterCard bir de American Express kabul etmektedir. Çağrı merkezindeyse yalnızca VISA kartlar ile MasterCard kabul edilir. Fransa’dan yolculuğa çıkıyorsanız bilet ödemenizi CartaBlue, İtalya’dan seyahate başlıyosanız da bilet ödemenizi CartaSi kartlarıyla yapabilirsiniz.

Uçak biletlerinin kullanım, rezervasyon ya da parkur değiştirme gibi hakları, yalnızca biletin üstünde adı ve soyadı yazılı olan şahsa aittir. Bu hak herhangi bir şekilde devredilemez. Açık tarihli biletlerde kısmi olarak kullanılmış olan bir iç ya da dış hat biletin son kullanım tarihi ilk uçuş tarihinden itibaren 12 ay sonrasıdır. Hiç kullanılmamış biletin son kullanım tarihi ise biletin düzenlendiği tarihten itibaren 12 ay sonrasıdır. İade için kısmen kullanılmış biletlerde ilk uçuş tarihinden sonra 24 ay içerisinde talepte bulunabilirsiniz. Biletiniz hiç kullanılmamış ise biletin düzenlendiği tarihten sonra 24 ay içerisinde iade işlemi yapabilirsiniz. Buna karşın hem iç hem de dış hat uçuşlarında bulunan bazı özel ücretli biletlerin kullanım ve iade süreleri, ücretin kısıtlamalarına göre farklılık gösterebilmektedir. Bu konularda en kesin bilgiyi havayolu satış ofisinden edinebilirsiniz.

Dış hat biletlerinin kaybolması halinde; biletin başka bir satış ofisi tarafından kayıp ilan edilip edilmediğine, uçuşlardan birinde kullanılıp kullanılmadığına, iptal ya da iade edilip edilmediğine dair net bilgilere ulaşılmasının sonrasında yolcudan sadece kayıp bilet işlem ücreti (42 Euro) tahsil edilerek yeni bir bilet düzenlenir (Kayıp bilet işlem ücreti, Amerika ve Kanada’da 100 Amerikan doları şeklinde uygulanır.)

Zamanın fazlasıyla kısıtlı olduğu durumlarda kayıp bilet araştırması için, yolcunun ücretini ödeyerek yeni bir bilet alması gerekiyor. Yeni bilet ile yapılan seyahatin tamamlanmasının 6 ay sonrasında, yolcunun parasıyla aldığı yeni biletin tutarı, işlem ücreti düşülerek, düşülen 42 Euro dışında yolcuya iadesi yapılır.

İç hat biletlerinin kaybolması durumunda da yolcu mecburen ücretini ödeyip yeni bilet satın alarak uçak yolculuğunu yapabilir. Yolcunun satın aldığı yeni biletteki tüm kuponlar kullanıldıktan 6 ay sonra, yeni biletin tutarı, kayıp bilet işlem ücreti düşülerek, düşülen 12 Euro haricinde yolcuya iadesi yapılır.

Elektronik biletlerin kaybolması durumundaysa herhangi bir ödeme yapılmasına gerek duyulmuyor. Bu gibi bir durumda yeni bir bilete gerek olmadan check-in bankolarına başvurarak check-in işleminizi yaptırabilir ya da dilerseniz en yakın satış ofisinden yeni bir bilet görüntüsü temin edebilirsiniz.

NOT: Yukarıdaki bilgiler okuduğunuz gün itibari ile geçerli olmayabilir. Piyasaların euro,dolar kurlarına göre değişiklik gösterebilmektedir. Aynı zamanda havayollarının bu haklarını saklı tuttuğunu bilmekteyiz.

 

Yorum Yap !